Όταν ολοκληρωθούν όλοι οι αυτοκινητόδρομοι που φτιάχνονται, η χώρα θα έχει συνολικά 75 σταθμούς διοδίων στο σύνολο των 1.780 χιλιόμετρων αυτοκινητοδρόμων, η πλειονότητα των οποίων είναι υπό κατασκευή
Χρυσάφι με το χιλιόμετρο θα πληρώνουμε πλέον στην Ελλάδα κάθε ταξίδι. Όταν ολοκληρωθούν όλοι οι αυτοκινητόδρομοι που φτιάχνονται, η χώρα θα έχει συνολικά 75 σταθμούς διοδίων στο σύνολο των 1.780 χιλιόμετρων αυτοκινητοδρόμων, η πλειονότητα των οποίων είναι υπό κατασκευή. Έτσι, αν κάνουμε μια απλή διαίρεση των χιλιομέτρων αυτοκινητοδρόμων με τον αριθμό των διοδίων προκύπτει πως θα σταματάμε για να πληρώσουμε κάθε μόλις 23 χιλιόμετρα, ή κάθε δεκαπέντε λεπτά διαδρομής! Σε αυτά, προσθέστε και το αντίτιμο, το οποίο αναμένεται ως και να τριπλασιαστεί!
Τριπλάσιο κόστος
Τι κι αν είναι ήδη πολλοί οι σταθμοί διοδίων, με αρκετό ποσοστό των πολιτών ήδη να αποφεύγει να πληρώσει τα κατατόπους διόδια; Αυτό δεν πτοεί τη κυβέρνηση η οποία σε συνεννόηση με τις κατασκευαστικές εταιρίες σχεδιάζουν να δημιουργήσουν 43 ακόμη νέους σταθμούς διοδίων. Έτσι λοιπόν μαζί με τους ήδη υπάρχοντες σταθμούς φθάνουμε στον αριθμό σοκ των 75 σταθμών διοδίων, μόλις για… 1.780 χιλιόμετρα (συνολικά). Παρά τις κατά καιρούς αντιδράσεις των πολιτών για το ακριβό κόστος μεταφοράς τους σε λίγο καιρό το δυσβάσταχτο αυτό κόστος θα… εκτιναχθεί με την δημιουργία των νέων σταθμών.
Για παράδειγμα σήμερα ένας οδηγός ΙΧ, χρειάζεται περίπου 50 ευρώ για να ταξιδέψει Αθήνα – Θεσσαλονίκη (μετ’ επιστροφής), με το κόστος αυτό να εκτινάσσεται αν προστεθούν οι νέοι σταθμοί διοδίων.
Το ποσό των 12,60 ευρώ (25,20 ευρώ με επιστροφή) στοιχίζει η διαδρομή Αθήνα - Καλαμάτα με ΙΧ, ενώ για Αθήνα Πάτρα με επιστροφή ένας οδηγός ΙΧ θα χρειάζεται με τα νέα διόδια 28 ευρώ, για τους σταθμούς των διοδίων.
Μάλιστα, όχι μόνο θα προστεθούν σταθμοί διοδίων, αλλά θα ακριβύνει και το αντίτιμο (ακούγεται ότι θα τριπλασιαστεί τουλάχιστον στους 21 από τους 45 νέους σταθμούς διοδίων) στα επόμενα χρόνια, με αποτέλεσμα αν θέλει κάποιος να ταξιδέψει στη χώρα μας να χρειάζεται μια… περιουσία. Αυτό διότι οι οδικοί άξονες αναμένεται να παραδοθούν στους ιδιώτες και έτσι στις περισσότερες περιπτώσεις να θελήσουν να αυξήσουν τις τιμές.
Αν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός ότι και θα προστεθούν νέοι σταθμοί διοδίων καθώς και θα ακριβύνουν, τότε εύκολα κάποιος καταλαβαίνει πως το κόστος ταξιδιού θα εκτιναχθεί στα ύψη και σε συνδυασμό με την κρίση τα ταξίδια θα γίνουν «απαγορευτικά» για τον μέσο Έλληνα πολίτη.
Οι νέοι σταθμοί
Μόνο στην Εγνατία οδό θα δημιουργηθούν 21 νέοι σταθμοί και έτσι θα φτάσουν συνολικά τους 26, από τους 5 που υπάρχουν σήμερα. Ενώ στην… εγκαταλελειμμένη από τους εργολάβους Ολυμπία Οδό (Κόρινθου – Πατρών) νέοι 6 σταθμοί διοδίων θα εγκατασταθούν. Ακόμη στην Ιόνια Οδό θα στηθούν 8 επιπρόσθετοι σταθμοί και εν τέλει στην Κεντρική Οδό (Τρίκαλα – Δομοκός) 7 σταθμοί.
Όσον αφορά την Εγνατία Οδό, η οποία έχει περάσει στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου με σκοπό να ιδιωτικοποιηθεί, σχεδιάζονται σύμφωνα με τον σύλλογο των εργαζομένων νέοι 15 σταθμοί διοδίων και ακόμη 6 στους κάθετους άξονες της Εγνατίας. Έτσι λοιπόν σύνολο θα φθάσουν τους 26 σταθμούς διοδίων στον εν λόγω δρόμο με τους πολίτες να πληρώνουν «χρυσάφι» τον αυτοκινητόδρομο κάθε 26 χιλιόμετρα. Όσο για το κόστος του ταξιδιού, αρκεί να φανταστεί κανείς ότι το χιλιόμετρο θα ξεπερνά τα 0,6 ευρώ ανά χιλ.
Στην Ολυμπία Οδό, οι πρωταγωνιστές διαπραγματεύονται νέους σταθμούς διοδίων προκειμένου να γίνει επανεκκίνηση των έργων αφού εδώ και καιρό έχουν εγκαταλειφτεί. Δηλαδή οι 4 μετωπικοί ήδη υπάρχοντες σταθμοί να γίνουν αμφίπλευροι συν ακόμη τη δημιουργία νέου σταθμού στα Νικολαίικα. Σύνολο; Νέοι 6 σταθμοί με τους οδηγούς για ένα ταξίδι περίπου 210 χιλιομέτρων να πληρώνουν πέντε φορές ( σε Ελευσίνα, Ισθμό, Ζευγολατιό, Νικολαίικα και Ρίο) ή κάθε 26 χιλιόμετρα περίπου και με το κόστος παράλληλα, να γίνεται δυσβάσταχτο!
Από εκεί και πέρα στην Ιόνια Οδό κάθε 24,5 χιλιόμετρα θα πληρώνουν οι οδηγοί διόδια ενώ στην ΠΑΘΕ λειτουργούν ήδη 8, περίπου δηλαδή ένας σταθμός ανά 23 χιλιόμετρα.
Στον… μοναδικό δρόμο που δεν έχει παγώσει και έχει ολοκληρωθεί στον «ΜΟΡΕΑΣ» δηλαδή (Κόρινθος –Τρίπολη – Καλαμάτα) έχει ήδη 5 μετωπικούς αμφίπλευρους σταθμούς – στο Σπαθοβούνι, στη Νεστάνη, στη Γέφυρα Μάναρη, στη Βελιγοστή και Καλαμάτα – ενώ αναμένεται να δημιουργηθεί ένας ακόμη στην Πετρίνα. Έτσι λοιπόν ανά 25,6 χιλιόμετρα οι οδηγοί και σε αυτή τη περίπτωση θα πληρώνουν «χρυσάφι» τη διαδρομή τους.
Οι οδηγοί πάνε από τις… παρακάμψεις
Με το κόστος το διοδίων να μετατρέπει σε «απαγορευτικά» τα ταξίδια με ΙΧ των ελλήνων πολιτών, εκείνοι βρίσκουν άλλες μεθόδους προκειμένου να γλυτώνουν έστω και λίγα ευρώ κάποιες φορές για μία μικρή διαδρομή (ή και πολλά ευρώ για μεγάλες διαδρομές) που θέλουν να κάνουν. Έτσι λοιπόν διατεθειμένοι να χάσουν χρόνο και ίσως να υποστούν και κάποια ταλαιπωρία, προκειμένου να γλυτώσουν χρήματα από τα διόδια που έχουν ανάγκη ταξιδεύουν με εναλλακτικές διαδρομές που βρίσκουν. Δηλαδή, μέσα από παράδρομους και παρακάμψεις για μία τοπική διαδρομή ή ταξιδεύουν από τις παλαιές εθνικές οδούς που δεν έχουν σταθμούς διοδίων, όπως αυτή του Αίγιου – Πάτρας ή και Αθηνών- Κορίνθου.
Μάλιστα, στο διαδίκτυο υπάρχουν ιστοσελίδες στις οποίες κυκλοφορούν οδηγίες και χάρτες συγκεκριμένων διαδρομών, για τους οδηγούς που θέλουν να αποφύγουν τα διόδια, υποδεικνύοντας τις παρακαμπτήριες αυτές διαδρομές.
Ακριβό μου ταξίδι
- 43 νέοι σταθμοί διοδίων
- 75 σταθμοί για 1.780 χιλιόμετρα
- διόδια ανά 23 χιλιόμετρα
-28 ευρώ Αθήνα – Πάτρα με επιστροφή
- 50 ευρώ περίπου Αθήνα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή
ΠΗΓΗ: http://poikilotropos.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου