Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Χρήσιμες οδηγίες για γονείς μικρών μαθητών

Γράφει και μας ενημερώνει η μαμά Ευγενία Ασπιώτη

Και τι δεν τραβάνε συχνά οι γονείς προκειμένου να τα πείσουν να διαβάσουν τα μαθήματά τους. Από παρακάλια, υποσχέσεις και δωροδοκίες, μέχρι απειλές και τιμωρίες.

Γονείς ψυχραιμία, θα σας βοηθήσουμε!

Η παθολόγος Λόγου και Ομιλίας Μαρινέλλα Τσουκαλά, επιστημονική διευθύντρια του Κέντρου "Λέγειν" μας δίνει μερικές ιδιαίτερα χρήσιμες οδηγίες για γονείς μικρών μαθητών: * Εάν το παιδί σας δυσκολεύεται ή μπερδεύεται όταν διαβάζει κάποιες λέξεις, να τις υπογραμμίσετε με χρωματιστό μαρκαδόρο.

* Εάν έχει αρνητική στάση απέναντι στο διάβασμα προσπαθήστε με ευχάριστες ασχολίες να αλλάξετε τα αισθήματά του. Διαβάστε μαζί του παραμύθια με εικόνες ή κόμικ. Στη συνέχεια ζωγραφίστε κάτι, φτιάξτε ένα κολάζ και διάφορα άλλα, με αφορμή αυτό που διαβάσατε. Αποφύγετε αρνητικά και καυστικά σχόλια σχετικά με την απόδοσή του. 

* Δυσκολίες στην ορθογραφία μπορούν να αντιμετωπισθούν γράφοντας σε μία κάρτα τη λέξη. Χρησιμοποιείστε διαφορετικό χρώμα για τα γράμματα που ίσως να το μπερδεύουν και αναλύστε προφορικά τη γραφή αυτής της λέξης. Η "κρεμάλα", τα σταυρόλεξα και βέβαια η συχνή επανάληψη θα βοηθήσουν στην εκμάθηση της ορθογραφίας. * Εάν το παιδί σας δεν διατηρεί τα απαραίτητα διαστήματα μεταξύ λέξεων, βεβαιωθείτε ότι έχει κατακτήσει την έννοια της λέξης. Εξηγείστε του ότι υπάρχουν μεγάλες και μικρές λέξεις (όπως άρθρα, αντωνυμίες) τις οποίες δεν πρέπει να τις γράφει κολλημένες μεταξύ τους.


* Στην περίπτωση που το παιδί σας δεν προλαβαίνει να κρατήσει σημειώσεις κατά την παράδοση του μαθήματος, ζητήστε από το δάσκαλο την άδεια να χρησιμοποιεί ένα μικρό μαγνητόφωνο ώστε να καταγράφει την παράδοση του μαθήματος, ή ζητήστε από κάποιον άλλο μαθητή να χρησιμοποιεί καρμπόν και να του δώσει ένα αντίγραφο των δικών του σημειώσεων. Ο δάσκαλος με τη σειρά του, μπορεί να δώσει σε φωτοτυπία τις σημειώσεις του μαθήματος ή να γράψει στον πίνακα τα κύρια σημεία του μαθήματος ώστε να τα αντιγράψει το παιδί. 

* Είναι σημαντικό να ασχοληθείτε με τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου του γιατί το παιδί που έχει φτωχό λεξιλόγιο συχνά δυσκολεύεται στα θεωρητικά μαθήματα. Προτείνετε στο παιδί σας να φτιάξει το δικό του λεξικό, χρησιμοποιώντας ένα τετράδιο-ευρετήριο και ενθαρρύνετέ το να χρησιμοποιεί καθημερινά τις λέξεις που μαθαίνει. * Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο χώρο που μελετάει το παιδί σας. Ενθαρρύνετέ το να διαβάζει σε ένα συγκεκριμένο δωμάτιο. Το δωμάτιο αυτό δεν πρέπει να έχει φασαρία ή να είναι φορτωμένο με αφίσες και παιχνίδια (οπτικά ερεθίσματα που πιθανόν να αποσπάσουν την προσοχή του). Επίσης, το γραφείο του θα πρέπει να είναι μακριά από παράθυρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου