Του Κώστα Μιλόβα-
Η φιλάνθρωπος ΔΕΗ εξέδωσε ανακοίνωση καλώντας τους Έλληνες εφόσον έχουν περιέλθει σε πλήρη και όχι μερική ένδεια να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με την επιχείρηση ώστε να υπαχθούν ανάλογα με την περίπτωση τους στη ρύθμιση των οφειλών τους. Η ανακοίνωση έγινε υπό την πίεση των τραγικών περιστατικών που έχουν συμβεί το τελευταίο διάστημα και σε πολλές περιπτώσεις στοίχησαν ακόμα ανθρώπινες ζωές.
Επισημαίνετε στην ανακοίνωση μεταξύ άλλων «Η ΔΕΗ καλεί όσους πολίτες θεωρούν ότι ανήκουν στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και πιστεύουν ότι χρήζουν ειδικής μέριμνας να επικοινωνήσουν με την Επιχείρηση.
Έκκληση για επικοινωνία με τη ΔΕΗ, απευθύνει η επιχείρηση, σε όσους πολίτες θεωρούν ότι ανήκουν στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και πιστεύουν ότι χρήζουν ειδικής μέριμνας.
Η ανακοίνωση της ΔΕΗ έρχεται έπειτα από το θάνατο μιας 13χρονης κοπέλας στη Θεσσαλονίκη από αναθυμιάσεις μαγκαλιού μέσα σε διαμέρισμα που είχε διακοπεί η παροχή ηλεκτροδότησης.
Στην ανακοίνωσή της η ΔΕΗ, παρακαλεί όσους κοινωνικούς φορείς γνωρίζουν περιπτώσεις συνανθρώπων τους που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα διαβίωσης, να ενημερώνουν άμεσα τις κατά τόπους υπηρεσίες της ΔΕΗ.
Για την αντιμετώπιση ιδιαίτερων περιπτώσεων, αναφέρει η επιχείρηση, έχουν συγκροτηθεί ειδικές επιτροπές στα κατά τόπους Καταστήματα της ΔΕΗ με σκοπό εξεύρεση λύσης και άμεσης διευθέτησης του προβλήματος.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό, τονίζει η ΔΕΗ, οι καταναλωτές να υποβάλουν αίτηση στο 210 9298000 τόσο για την ένταξη τους στο Μητρώο Ευάλωτων Καταναλωτών όσο και τη χορήγηση Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, και στο 11770 (επιλογή 3) για άμεση τηλεφωνική ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών. ΔΕΗ: Έκκληση για επικοινωνία σε όσους καταναλωτές πιστεύουν ότι χρήζουν ειδικής μέριμνας
Τα μέτρα που έχουν ληφθεί για τη διασφάλιση της ηλεκτροδότησης
Επιπλέον η ΔΕΗ στην ανακοίνωσή της αναφέρεται στα μέτρα που μέχρι σήμερα έχει λάβει για να διευκολύνει τα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει, έχει υλοποιήσει πάνω από 1 εκατ. διακανονισμούς και έχει εντάξει πάνω από 460.000 καταναλωτές στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο. Με άλλα λόγια σχεδόν 2 εκατομμύρια ελλήνων πολιτών έχουν ηλεκτρικό ρεύμα με έκπτωση έως και 42% σε σχέση με τα υπόλοιπα νοικοκυριά υψηλότερου εισοδήματος.
Οι πολιτικές που ασκεί και οι δυνατότητες που προσφέρει η ΔΕΗ για τους ευάλωτους καταναλωτές είναι:
1) Καμία Διακοπή Ηλεκτροδότησης σε Ευάλωτους Καταναλωτές και Ευπαθείς Κοινωνικές ομάδες λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών:
· Σε περιόδους που επικρατούν ακραίες κλιματικές συνθήκες (βαρυχειμωνιά, καύσων, κλπ) ή κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων ή του Πάσχα, ουδεμία εντολή διακοπής ρεύματος πραγματοποιείται για το σύνολο των πελατών της ΔΕΗ που έχουν ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς.
· Δεν υλοποιούνται διακοπές ρεύματος σε πελάτες που έχουν οποιαδήποτε είδους εξάρτηση από μηχανικά μέσα.
· Δεν εκδίδονται εντολές διακοπών ρεύματος λόγω χρέους σε πελάτες με Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) και εν γένει στους Ευάλωτους Πελάτες, όπως αυτοί καθορίζονται από την Πολιτεία, όχι μόνο κατά τους επτά (7) μήνες που προβλέπει ο νέος Κώδικας Προμήθειας (Νοέμβριος-Μάρτιος και Ιούλιος- Αύγουστος) αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, εξαιρουμένων βέβαια των περιπτώσεων παραβατικών συμπεριφορών (ρευματοκλοπές).
Οι καταναλωτές προκειμένου να ευνοηθούν από τις παραπάνω ρυθμίσεις είναι απαραίτητο να υποβάλουν αίτηση για ένταξη στο μητρώο ευάλωτων καταναλωτών στο τηλέφωνο 210 9298000.
2) Έκπτωση έως και 42% για τους Ευάλωτους Καταναλωτές:
· Η ΔΕΗ ΑΕ εφαρμόζει την απόφαση της Πολιτείας για παροχή έκπτωσης έως και 42% στους ευάλωτους καταναλωτές μέσω του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου στο οποίο έχουν ήδη ενταχθεί περισσότεροι από 460.000 συμπολίτες μας.
Για ένταξη στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο οι καταναλωτές πρέπει να υποβάλουν αίτηση καλώντας τον αριθμό 210 9298000 ή στην ιστοσελίδα www.dei.gr
3) Ευνοϊκοί διακανονισμοί
· Με στόχο την περαιτέρω ελάφρυνση των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων , η ΔΕΗ προσφέρει στους καταναλωτές της, ιδιαίτερα ευνοϊκά προγράμματα διακανονισμών ληξιπρόθεσμών οφειλών.
Ενδεικτικά, για τους ευάλωτους καταναλωτές κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα ρύθμισης σε πολύμηνες, άτοκες δόσεις.
Οι καταναλωτές μπορούν να καλούν το τηλεφωνικό κέντρο ΔΕΗ τηλ. 11770 (επιλογή 3), για το διακανονισμό της ληξιπρόθεσμης οφειλής τους.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου